Kurvannya

Provizórium a Költészet Napjáig

2010.01.27. 07:28 | _drc_ | Szólj hozzá!

Címkék: blog politika társadalom sólyom lászló

Beindult a választási kampány, ennek kapcsán szinte biztos, hogy születni fognak itt újabb politikai bejegyzések is. Ennek, illetőleg az emiatt várható viták kapcsán leszögeznék ezt-azt.

Nyilván feltűnt már mindenkinek, hogy ezen a blogon általában liberális, vagy attól enyhén balra csúszott politikai értékeléseket talál. Sosem csináltam a preferenciáimból titkot, ahogyan abból se, hogy nem tartom az SZDSZ-t se liberális pártnak, se olyannak, amelyet választanék. (Valaha persze volt, hogy rájuk voksoltam, más kérdés, hogy azóta nem feleltek meg a várakozásaimnak.)

Akik azért jönnek ide, hogy megtudják, mit gondol a "baloldal", azok csalódni fognak. Itt nem a "baloldal" értékítéletei, nem a "baloldal" gondolatai vannak, hanem az enyémek. Ezeket lehet kritizálni, ha nem tetszenek. Nem nagyon tudok mit kezdeni az olyan "kritikákkal",  hogy "mert ti mindig ilyeneket csináltok" vagy "ti folyton loptok" illetve, hogy "ti emberek szemét lövetitek ki", ahogyan azzal se, hogy "bértollnokok vagytok" illetve, hogy "ti ilyenek vagytok, már nem változtok meg".

Higgyen nekem a kedves kommentíró:

ad 1) Soha senkinek nem lövettem ki a szemét, de még csak ki se szúrattam. Sőt: alapjában véve egy jámbor, kedves ember vagyok, senkit se bántok én, pláne nem ilyen ronda módon.

ad 2) Egy árva fityinget se közpénzből, se semmiféle egyéb jószágból eddig el nem loptam. Ugyanúgy adózom, mint mindenki más.

ad 3) Nem csinálok folyton olyanokat, van, hogy simán csak ülök és gondolkodom, megváltozni pedig annak hatására, hogy baromságokat mondanak nekem, nem fogok. Nincs tehát értelme beszólogatni.

ad 4) Szép dolog, ha az ember pénzt kap az írásaiért, tudom. Kerestem már így. Ezért a blogért azonban senki egy árva fillért nem adott még, de el sem fogadnám. Minden támogatásnál többet ér, hogy azt írjak le, amit én akarok.

Ti tehát nincs. Én vagyok, és nem vállalok gondolati közösséget senki mással önmagamon kívül. Nem vagyok se kommunista, se fasiszta hogy folyton többes szám első személyben beszéljek. Az én dumám legitimációját nem a közösség adja, hanem azok az ismeretek, amiket sikerült magamra szednem.

Nem akarom ezeket etalonizálni, ám ha politikával foglalkozik az ember (még ha hobbiból is), akkor szerintem alapvető,  hogy a történelemmel és a társadalomtudományokkal (ideértve a jogot is) legalább alapjaiban tisztában legyen. Ez a blog nem nevelési vagy oktatási célból jött létre, ez egy véleményblog. Itt ha valamit, akkor vitázni szokás. Egyetlen vitának sem lehet azonban kezdőpontja az, hogy tanulatlan vagy tájékozatlan emberek butaságokat mondanak. Amit meg kellett volna már rég tanulni, azt én nem fogom elismételni, illetve az is lehet, hogy  kioktatás helyett el lesz küldve a tájékozatlan delikvens a bánatosba, aztán meg néz, hogy milyen rettentő itt a rendszer, meg televijjogja a blogszcénát, hogy "cenzúra van". Pedig nincs, hiszen máshol nyugodtan elmondhat, amit akar.

Fontos, hogy azok, akik úgy gondolják, beszállnak a vitákba legalább  alapjaiban  tisztában legyenek a politikai irányzatok mibenlétével, ahogy az is, hogy a történelmet legalább annyira ismerjék, hogy ne akarjanak tudatos történelemhamisításokkal jönni. Ezekre allergiás vagyok.

Járok más politikai véleményt kifejezők oldalaira, gyakran vitázni is. Tudom, hogy mi megy a kommentablakokban és forog tőle a gyomrom. Ezért döntöttem úgy, hogy idehaza, ha ideiglenesen is, de szabályok lesznek.

Mostantól április 11-éig, a választás napjáig1 provizóriumot tartok. Az átmeneti állapot célja a választási bugyutaságban szenvedő elemek távoltartása és/vagy rendszabályozása.

Ha egy hozzászólás nem ér el egy bizonyos (minimális) színvonalat, előbb OFF-kódba teszem, majd törlöm, az íróját pedig figyelmeztetem. Ha a figyelmeztetés ellenére megismétlődik az eset, akkor a kommentírót kitiltom, ha pedig nagyon elharapódzna a helyzet, kész vagyok akár előzetes moderációt vagy teljes kommentcsendet is elrendelni a Kurvannya 2.0-n.

A minimális színvonal megismeréséhez a kommentablak alatt zöld nyíllal jelölt linken elérhető blogetikett irányadó, vitás esetekben, illetve akkor, ha az etikett nem tartalmaz szabályt a történtekre -- mivel ez az internetes napló az enyém -- én döntök. Döntésemben, mint mértékadót, a Ki szavatol a lady biztonságáért? c. blog kommentelési alapelveit2 és a saját trollokról írott állásfoglalásom is figyelembe veszem.  Jogorvoslat e döntés ellen nincs, legfeljebb el lehet mondani (máshol), hogy milyen méltánytalan voltam.

Uff!

_______________________________________________

(1)Sólyom László meg "szarjon sünt" (sic!)3 amiért József Attila születésnapjára, a  Magyar Költészet Napjára írta ki a választásokat!

(2)"A Ki szavatol a lady biztonságáért? kommentelési alapelvei (nem elolvasása nem ment föl a betartása alól!)

1. A kommentelés lehetőségét érezd kiváltságodnak, nem pedig jogodnak. Egyetlen itteni bloggernek sem kötelessége elviseleni bizonyos kommenteket, akárkitől is jönnek. Még világosabban: a blog műfajának, bár az egyik jellemző jegye, semmiképpen sem nélkülözhetetlen eleme a komment.

2. Bizonyos személyek kommentjeinek nemkívánatos volta, sértő, nem a tárgyhoz tartozó, vagy egyéb értelemben minőségen aluli komment törlése / tiltása nem tévesztendő össze a cenzúrával. Azok, akik mégis így gondolják, összekeverik a szezont a faszommal: valóban kötelességem nem beleavatkozni a törvényes szólásszabadság gyakorlásába, de semmiképpen sem kötelességem elősegíteni akárki törvényes vagy törvénytelen szólásszabadságának a jogát. Akinek problémát okoz a két előbbi tagmondat által hordozott információ megértése, automatikusan a "minőségen aluli kommentáló" kategóriájába kerül.

3. A kommentdoboz nem arra funkcionál (mintegy nyílt fórumként), hogy akárki, akármiről, akármit mondjon. Ahogy az elnevezés is utal rá, főként és elsősorban a szerzők posztjaihoz fűzött megjegyzésekre találtatott ki. Viszont ahhoz, hogy kommentelni tudj, először bizony alaposan el köll olvasnod a posztot. És ha a poszt írójának mondjuk három órájába telt megírni egy bizonyos szöveget, garantálom, hogy nem lehet megérteni 20 másodperc alatt. Továbbá természetesen a kommentek a kommentelők egymás közti, valamint a poszt írója és a kommentelők közti civilizált párbeszédet szolgálják.

4. Figyelem! A nem témához tartozó kommentekkel semmi probléma mindaddig, amíg betartják a fönt említett alapszabályok idevonatkozó részét. Soha nem törlünk csak azért kommentet, mert az történetesen OFF. (Más szóval: semmiképpen se tessenek visszatartani, aminek ki köll jönnie.) Mindazonáltal, a cyber-udvariasság úgy kívánja, hogy az ilyen jellegű kommentek elé kikerüljön az OFF szócska."

(3) Ezt máshol olvastam így, és egyetértek. Ám sajnos nem emlékszem, hogy hol találtam e gyöngyszemre...

A bejegyzés trackback címe:

https://kurvannya.blog.hu/api/trackback/id/tr481705670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása